Litt kjøpt lykke

Jeg kjenner denne prosessen jeg står i, atter en gang, med å akseptere og godta og finne balanse sliter meg litt ut. Det kommer slike bølger med sorg som slår meg over ende. Egentlig er det ikke til å holde ut, men hvilke valg har jeg? Det er jo livet liksom… Så i dag, i dag skal jeg riste det litt vekk, også skal jeg dele litt kjøpt lykke med dere. For lykke kan være så mangt, og noen ganger kan den komme innpakket i brun papp fra postkontoret, og andre ganger er den litt mer ekte. Den lykken som de kjære rundt kan gi av kjærlighet og varme og omsorg. I går satt jeg ved kjøkkenbordet, da fireåringen min kom bort til meg og sa; «Mamma, i går var du veldig flink til å spisse blyanter.» Sånt blir man jo litt lykkelig av. Det er jo tross alt ingen som hadde spisset de blyantene hvis ikke jeg hadde gjort det.

20130319-121210.jpgJeg har jo også symaskinlykke, som er mitt lille fristed, men også min felle. Ja, for jeg blir så lykkelig at jeg ignorerer den alarmen som kommer opp og sier jeg skal hvile. For jeg skal jo bare sy en til og litt til. Noen dager trenger jeg det bare, min lille trass.

Vel, nå skal jeg unngå å overøse denne bloggposten med smilefjes, men dere kan i grunnen bare se for dere at jeg sitter med et stort smil om  munnen når jeg skriver. Jeg trenger noe som kan distrahere meg litt i blant. Noe som kan trekke meg litt opp og vekk fra alt det vonde. Med fare for å virke overfladisk og materialistisk, her kommer mine kjøpte lykker og nettshopping favoritter. (hjerte)

SJOKOLADE
En klisje, men akk så sant. Ett av mine problemer etter at jeg ble syk er at jeg er veldig matintolerant, og da mener jeg veldig. I perioder tåler jeg ikke det jeg tåler engang. Heldigvis finnes det sjokolade jeg tåler, og jeg kan også lage det selv, selv om det er en stund siden jeg har gjort. Favoritten er Ombar fra therawchocolateshop.com. Det finnes også mørk sjokolade i noen dagligvarebutikker som jeg tåler, favoritten er da Lindt 70%. Den er det sukker i, men jeg er ikke så fanatisk på det lenger.20130319-120906.jpg

BLOMSTER OG LEVENDE LYS
Det er alltid veldig hyggelig med friske blomster i hus. Det hender faktisk av og til at jeg får blomster av min kjære, ellers så kjøper jeg selv. Det hjelper å gjøre det litt hyggelig for meg selv. Friske blomster, levende lys. Musikk hvis jeg orker å ha lyd på.

20130319-121228.jpg

Et godt tips er å få levert skoene på jobb, slik at mannen ikke ser hvor mange sko du har!

SKO
Ahhh. Sko. Det er rart hvor lykkelig jeg blir av sko, selv om jeg nesten ikke er ute av huset engang. Før jeg ble syk var det stort sett treningssko ala Nike, som ble kjøpt. Hvilket betyr at jeg har et kontor på jobb som er fylt med sko. Skoene ble bestilt fra Sportsdirect.com, men her må du huske på toll og frakt. Men jeg sparer ganske mye penger allikevel har jeg funnet ut.  Norsk nettshopfavoritt hva gjelder sko er Brandos.no. Hvilket minner meg på at det er jo snart vår, og jeg kunne jo egentlig kanskje ha trengt noen nye sko… Ja, det kunne jeg faktisk.

KAFFE
Jeg tror dagene mine hadde vært gråere uten min nespresso maskin. Jeg tror kanskje jeg elsker den litt.

PAKKER MED NYE SYSTOFFER20130319-123254.jpg
Det er klart jeg blir litt lykkelig av slikt. Jeg handler ofte fra stoffogstil.no men også textart.no. Ellers så har den lille danske perlen Malikaogrosa.dk et aldeles fantastisk utvalg, men det var dette med toll og frakt igjen.

Tilslutt et lite must på denne «lykkeguide»; Iherb.com. Det er jo ikke til å komme utenom, denne fantastiske butikk med helsekost og hudpleie og vaskemidler, ja jeg vet ikke hva.(Jeg innrømmer at vaskemidler ikke er det jeg kjøper mest av der.) Her er det også viktig å passe på 200 kr grensa, med tanke på å slippe toll. Her har jeg kjøpt mye supermat som jeg bruker i mine smoothies. Før helgen fikk jeg fire pakker herfra, og jeg husket ikke hva jeg hadde bestilt i noen av de! Dette tåkelagte hodet kan til stadighet by på overraskelser. Det ble litt julaften på en måte. Her kommer noen favoritter:

20130319-120831.jpgNavitas Naturals. Råkakao, energibarer, kokosblomstsukker, hempfrø, ja det meste fra dette merket egentlig.

20130319-120819.jpgSupergodt godteri uten kunstige tilsetningsstoffer.

20130319-120811.jpgPeanøttsmør med sjokoladesmak!

Lechitin til smoothier og rawkaker, og fordi det skal være bra for hjernen. (for tips til rawkaker, se sanabona.no . For inspirasjon til mat, og kaker og godteri, anbefaler jeg et besøk i den fantastiske bloggen til Silje, Siljesreise.com )

Har dere noen favorittbutikker jeg må ta en kikk på? Eller noen fantastiske iherb produkter som bare må deles? Hvilke triks har dere for å gjøre dagene litt lettere å komme igjennom. Altså, ikke sånne ekte triks, men sånne skikkelige overflatiske triks. Ja, litt kjøpt lykke for eksempel.

OBS! Ingenting i denne bloggposten er vitenskapelig bevist. Det er bare superenkel forskning. Ha en fin dag.

12 thoughts on “Litt kjøpt lykke

  1. Å – ja det er deilig med slike lykke øyeblikk. Ungdommene mine som av og til sier » du er den beste mammaen» eller «vi synes du er fin» – det varmer godt spes når man ikke føler seg som så veldig go mamma eller spesiellt fin! Min DocheGusto kaffemaskin er også en av mine lykke kjøp. Utrolig mye kos med det den lager:) Jeg burde være flinkere med maten/sukker osv. I perioder klarer jeg det og andre ikke . Blomster er en stor glede. Har akkuratt fått gule tullipaner av mannen – å de hjelper meg når jeg lengter mot våren 🙂 Nyt gledene – det er nok av utfordringer og vondter ellers. 🙂

    Lik

  2. Ahhh….jeg må si jeg deler flere av mine lykker med deg:
    – sjokolade (i alle former og fasonger, og jeg skulle gjerne levd på det hvis det hadde vært sunt)
    – Nike sko 🙂 Og takk for tipset om å gjemme de på jobb…det har jeg jo ikke tenkt på!
    – Kaffe…også i alle «former og fasonger»….er det overkill med en Dolce Gusto maskin og en Nespresso?? Vurderer kjøpe en Nespresso nemlig!!!! Det skal sies at Dolce Guston fikk vi i gave…så jeg har jo aldri kjøpt meg kaffemaskin 🙂
    – Baking….nam!!!

    Lik

  3. Herlig innlegg! 🙂
    Jeg har også et elsk-forhold til kaffe og får Starbucks via de snille reisende. Et nytt Starbuckskrus kan jeg leve lenge på. 😉
    Og siden jeg er bakeglad liker jeg butikken SweetWise, hvor jeg handler bakeformene mine og annet dill.
    Deilige Teapigs og Pukka te handler jeg også på nett.
    Panduro’s nettbutikk er også en favoritt, og jeg liker godt de fine hobbypakkene de selger, spesielt til barn.
    Også er jeg også iHerb fan…. Alter Eco sjokoladene er vel verdt å prøve! 😉
    Takk for masse bra tips!
    Camilla

    Lik

  4. Disse lykkepillene er det lov til å kjøpe! De er påbudt faktisk. (Kanskje ikke skoa, men nå har jeg aldri hatt noe hangup på sko, så lett for meg å si..)

    Hvis de små ting gjør deg lykkelig, kjøp dem! ❤

    Lik

  5. Jeg får begynne med kaffe jeg også! Jeg har en Rancilio kaffemaskin som er en espresso maskin til hjemmebruk hvor jeg står og kverner og stamper og søler, som er veldig tilfredsstillende : ) Også smake på kunstverket til slutt! Jeg har en bakerovn det er veldig gøy å fyre i. Syntes det er gøy å sitte timesvis og pusle med fysiske tankenøtter og sperre alt annet ute. Jeg leser tegneserieromaner for da er det enklere å få med seg alt for et tanketåkehode og da er Tronsmo.no enestående. For alt mulig av rare billige gadgets er dx.com å anbefale.

    Jeg har en elbil, og aldri har det vært så morsomt å kjøre rolig, forsiktig, sakte og defensivt. Det beste er å kjøre rundt på seine sommerkvelder hvor ingen andre er ute og trille lydløst av gårde i mitt eget rolige tempo.

    Lik

  6. Det med blyantene, var fint! ❤ Man bidrar, selv når man gjør sånne små ting! Viktig å få anerkjennelse, selv når man gjør "lite", særlig når det koster så mye!

    – Jeg er glad i såper, kremer og sånt! Liker feelunique.com (tror det er .com)
    – Sjokolade, ja! Jeg bryr meg ikke så hardt om det er sukker i den, men den må være uten melk og gluten. Favoritten min er Almonds & Sea salt in dark chocolate, fra Chocolove! Mmmm! (iherb)
    – Liker å skjemme meg bort med fine ting, som kasjmirplagg, kjøpt bl.a. på Bluefly.com.

    Ja, ja, nå er det lalletid! 🙂

    Lik

    • feeluniqe.com har jeg vært inne på. Bra side! Sminke (som jeg jo får brukt veldig ofte;) hudpleie og hårprodukter og slik kjøper jeg på beautybay.com eller strawberrynet.com. Blivakker.no er også ganske bra. Men, altså, elsker iherb.com <3<3<3

      Lik

Legg igjen en kommentar

